De Mataró a París, Nova York o Tokio. Amb la seva línea de roba per nens, Bobo Choses s’ha convertit en una de les marques més famoses del sector de la moda infantil. “La idea és anar fent col·leccions i que ens agradin a nosaltres. És fàcil que un nen es pugui identificar amb la samarreta de la poma o del cotxe, simplement busquem això, dissenys senzills” diu la Carla Benito, responsable de comunicació de l’empresa.
A jutjar per com estan anant els resultats, ho han aconseguit, han captivat un públic extremadament complicat: el dels nens. Però el llenguatge internacional dels més petits sembla funcionar més fora de casa que a l’Estat Espanyol. Així que Bobo Choses s’ha hagut de buscar la vida, i ha crescut fora de les nostres fronteres “Espanya i Madrid són un mercat molt conservador i clàssic” es queixa la Carla.
Creada per la Laia Aguilar i l’Adriana Esperalba, i actualment amb només 5 empleades, Bobo Choses es mou en les fires del sector d’arreu del món. “Al març hem estat a Nova York i tothom parlava de nosaltres. Les visites a la nostra pàgina s’havien triplicat". "Era una fira organitzada pels mateixos que organitzen la de París. I en aquestes fires el que fem és buscar l’equilibri entre anar u pas per davant per convèncer el nostre client, que són les botigues, i crear espectatives” aquest és el secret que ens desvela la Carla Benito.
Procedent del món de la il·lustració, els bons moments han permès a la marca ampliar el ventall de productes. El que primer va començar amb una samarreta ara ja són paraigües, catifes, bolsos o contes il·lustrats.
I com tot projecte que triomfa, Bobo Choses va tenir el seu cop de sort. El punt d’inflexió que els hi va donar una empenteta per ser conegudes arreu del món. “En una fotografia la Hale Berry portava un paraigües vermell amb núvols blancs al sortir d’una botiga. A la setmana següent sortia amb el mateix paraigües nostre en blau!” exclama la Carla. A la llista de famosos s’hi ha d’afegir les nenes de Ben Affleck o la mateixa GwynethPaltrow que les va trucar per parlar d’elles al seu bloc. Va ser arribar als Estats Units i “convèncer” els famosos i tastar les mels de l’èxit. Així que s'han convertit en la marca de les petites "celebrities" de Hollywood.
Actualment fabriquen la seva roba a Mataró, la seva ciutat. Però van començar fent-ho a Bangladesh. Un país exòtic i llunyà, la Carla Benito es justifica “nosaltres teníem ganes de dissenyar i vam trobar gent que tenia ganes de produir i ens vam trobar fabricant allà. Va ser allà on vam fer la primera col·lecció". L'experiència no va ser del tot bona per diferents motius: "Va ser dur, era lluny i no pots controlar gaire el que es fa, entre ells els timings, tant importants per nosaltres perquè hem de tenir preparades les col·leccions per les fires”. De Bangladesh a Portugal i Marroc fins que ara ja es pot dir que és una empresa 100 per 100 catalana i mataronina.
Que què tenim? es pregunten alguns. Doncs Bobo Choses. Una empresa catalana que seguirà fent-se un nom a Los Ángeles, Nova York, París o Tokio i que vol créixer al sud est asiàtic i, potser a Sudàmerica si les coses van bé. Una empresa catalana que va néixer enmig de la crisi i que no ha parat de créixer, com els somnis d’aquestes cinc noies que un dia van començar dibuixant núvols i d’aquí poc, de tant de créixer, aquests núvols els podran tocar amb les mans. Si no ho estan fent ja...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada