Va dir Andy Warhol que en el futur tots tindríem els nostres 15 minuts de fama. I no anava equivocat. Entremig de la selva mediàtica del futbol monopolitzada per Barça i Madrid ha tret el cap el Palamós. I no pel joc, un gol, l'història o un ascens, sinó per l'inventiva. Per una idea.
Aquesta setmana el club anunciava una iniciativa que consistiria en utilitzar les xarxes socials per aconseguir diners, i així, fitxar un jugador. El jugador número 12. El jugador Facebook. Ho anunciava Ramon Ribas al Diari de Girona, (és just dir-ho per recordar la feina dels mitjans locals) tot i que la majoria de gent se'n va adonar l'endemà quan ja va sortir als mitjans de més tirada.
L'idea ha caigut en gràcia. Només aquest dilluns el club ja ha sortit als Matins de TV3, i a nivell estatal ho ha fet gràcies a en Josep Soldado i a La Sexta. Se n'ha parlat i se'n parlarà a més llocs. La bola es va fent gran i la gent es va engrescant. Fins ahir, s'havien recollit 850 euros amb només una setmana. Amb la victòria 3 a 0 contra el San Cristóbal i el ressó mediàtic, la xifra de ben segur va augmentar, i molt.
A partir d'ara serem el Palamós Club de Facebook, un terme que, tot i que en un article se m'atribueix a mi, és just dir que l'autoria també és de l'Oriol Comes. L'antic fisio de l'equip. Va ser el resultat d'una xerrada sobre el tema a la platja de Palamós. Veurem si funciona o no el nom, de moment la Penya Sport ja el cantava aquest cap de setmana.
En el futur els clubs fitxaran via Facebook, Twitter o les xarxes socials que vagin apareixent a internet. El Palamós haurà estat el primer a fer-ho. Només pel fet de revifar l'il·lusió d'un Club (el meu club), que fa anys que camina per una difícil i llarga travessa pel desert, ja ha valgut la pena. S'aconseguiran més o menys diners per aquest jugador. S'adaptarà, o no. Però nosaltres, un club petit, i a la vegada molt gran, ja hem tingut uns altres 15 minuts de glòria. M'agrada.
Per un motiu més, sembla que serà l'etern degà :) Animeu _ _ _!
ResponElimina