dimecres, 18 de gener del 2012

Anar de compres amb un clic


Estem al mes de gener i arrosseguem les compres i despeses de Nadal i de Reis. Tothom sap que aquest, és un mes difícil en tots els aspectes, però sobretot en l'econòmic; així que és moment d'estalviar, estrènyer el cinturó i mirar-s’ho molt a l’hora de comprar alguna cosa o permetre’s un caprici. Precisament per mirar i remirar productes va néixer Tiendeo.com.

Aquest portal web és el primer que agrupa tota l’informació dels articles i els punts de venda dels comerços de les grans ciutats espanyoles. Amb poques paraules: Tiendeo.com et permet trobar els diferents productes de les botigues i poder comparar-ne els preus. “La nostra feina és fer la preparació de la compra. Recopilem els catàlegs dels centres comercials i les botigues i els mostrem segons període de vigència de preus i segons distància geogràfica” explica clarament l’Eva Martín, una de les creadores del projecte. “Amb algunes botigues la renovació és cada any, com Ikea, però amb altres és cada quinze dies, així que sempre hem d’estar treballant” afegeix.

Si mirant i remirant es busca bé, podem trobar diferències de fins el 20% en els preus segons on i quan es compri el producte. Fins i tot, un estudi del propi Tiendeo.com indicava que en l’època de la tornada a l’escola, una bona cerca de productes podia estalviar fins a 1000 euros als pares.

De moment, la pàgina no ens permet comprar productes, només observar i comparar, però no descarten que a la llarga es pugui fer, tot dependrà de com avanci el projecte. Tiendeo.com només ensenya i informa així que preguntem d’on surt el benefici. “El model de negoci és com el de posar publicitat a les bústies. Seria un 2.0 d’anar bústia per bústia. Però nosaltres oferim més avantatges als nostres clients, que són les empreses, perquè Carrefour, per exemple, no sap els resultats d’anar bústia per bústia. Amb nosaltres pot saber quanta gent visita el seu catàleg, què miren, què els hi interessa i quin perfil d’usuari és. Aquí fem el negoci” presumeix l’Eva.

El perfil d’usuari de Tiendo.com no és només gent jove acostumada a viure dins la xarxa o a tenir desenes d’aplicacions al seu Iphone o Ipad. També hi ha sobretot, dones, i de mitjana edat. A més, ens assegura que als catalans ens agrada el bricolatge i com no, mirar molt els productes d’alimentació, i més per festes senyalades.  

El projecte el van crear 3 joves enginyers i va rebre el suport de Cabiedes &Partners (Privalia o Trovit), un inversor que va creure en l’idea “la figura de l’inversor és més pròpia dels Estats Units però aquí cada cop s’està introduint més, això sí, aquí tot va més lent” assegura l’Eva. El que va començar com un projecte petit fa aproximadament un any i mig, ara aconsegueix tenir 20.000 visites diàries i també s'ha introduit al món dels Smartpones, on està disponible per Android, Iphone i Ipadla gent aprofita que està al metro per mirar què val això o què val allò, realment és addictiu” ens confessa la pròpia creadora de Tiendeo.com. 

Una bona idea que va sorgir dins un petit estudi on 3 estudiants d’enginyeria es reunien cada tarda per fer una pluja d’idees. S’havien jurat que algun dia muntarien una empresa junts, i després de treballar a l’estranger, van tornar a coincidir a Barcelona i s’hi van posar de valent. El resultat: Tiendeo.com, una aplicació que ens fa la vida més fàcil, ens informa i ens aconsella; ens pot entretenir en les hores mortes, i sobretot, ens ajudarà a sobreviure a dates tan senyalades com són el Nadal, l’estiu, o aquest mes de Gener.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada